Are you a new member? Sign up now
 
Let us help you
Read about the latest topics.

Pharmaceuticals Barcode Project


The Ministry of Public health has launched the pilot phase for 2D data Matrix Barcode Implementation on pharmaceutical products in the auditorium of the Ministry in Bir Hassan, under the patronage of Deputy Prime Minister Health Minister Ghassan Hasbani and in the presence of Director General of the Ministry Dr. Walid Ammar, the President of the Lebanese Order of Parmacists Georges Sili, the President of the Syndicate of Pharmaceutical Industries Caroline Abi Karam, the president of the Lebanese Pharmaceutical Importers Association Armond Phares, the President of the Syndicate of Hospital Owners Sleiman Haroun, the President of the Order of Physicians Raymond Sayegh, The Director of the Medical Care Directorate Dr. Joseph El-Helou, WHO representative Dr. Alissar Radi, Director of  E-Health program at the Ministry Lina Abou Mrad, and a number of representatives of hospitals and pharmaceutical industries.(Read more...)

 
Guidelines-Implementation of the 2D BarCode on Pharmaceuticals
بما ان وزارة الصحّة العامة تحرص على وصول الدواء الآمن الى المريض،
تم إعتماد الباركود الثنائي الأبعاد كرقم تعريف موحّد على العبوة الخارجية للمستحضرات الصيدلانية للتمكن من تتبَعها ضمن سلسلة التوريد إنطلاقاً من مرحلة التصنيع مروراً بالتخزين والتوزيع وصولاً الى المريض،
فكان لا بد من تطوير هذا الدليل الذي يهدف الى اعتماد المعايير اللازمة لتطبيق الباركود على الأدوية ويساهم في ضبط الأدوية المهرّبة والمزوّرة في السوق اللبناني.
تعرض وزارة الصحّة عليكم مسوّدة الدليل الموجودة على الصفحة الإلكترونية للوزارة وترحب بإقتراحاتكم مدعمة بالبراهين والمستندات التي تبررها للنظر بإمكانية الأخذ بها عند الصياغة النهائية لهذا الدليل الذي سيصدر بقرار من الوزير.
آملين ايداعنا ملاحظاتكم خلال مهلة لا تتعدى الأسبوعين من تبلغكم هذا الكتاب. إن عدم ورود أي جواب من قبلكم خلال شهر يعتبر بمثابة موافقتكم على الدليل بصيغته الحالية.

Guidelines-Implementation of the 2D BarCode on Pharmaceuticals-Edition1-2020-Final Draft
 

Laws And Regulations
Sitemap
© Copyrights reserved to Ministry of Public Health 2020